piątek, 1 marca 2013

Dziś na obiad MIĘTA !!!!

A dokładnie pierogi z miętą :) przepis podkradłam mojej teściowej :) :) :)
A więc do roboty....

Składniki na ciasto  pierogowe:

1/2 kg mąki
200 ml wody (najlepiej przegotowanej ale chłodnej)
1 jajko
sól
1 łyżka oliwy

Składniki na farsz:

250 g sera białego półtłustego
250 g ziemniaków
10 listów mięty
sól
pieprz


Przygotowanie:

Wszystkie składniki na ciasto pierogowe zagnieść razem w kulkę!!!


Ziemniaki ugotować i przecisnąć, dodać ser, pokrojoną miętę i doprawić solą i pieprzem. Całość dokładnie wymieszać.. I uformować małe kuleczki.


Ciasto rozwałkowujemy przez maszynę do ciasta na pierogi. 
Na kawałek ciasta układamy kulki i zwijamy, następnie wycinamy pieroga po pierogu i formujemy rogi. To jest mój sposób ale oczywiście można wycinać okręgi i formować tradycyjnie. Wydaje mi się iż mój sposób jest po prostu szybszy :)  



No i gotujemy, wrzucamy na osoloną gotującą się wodę!!!


A efekt jest taki, ale już naruszony przez domowników :)





benek


1 komentarz: