wtorek, 12 listopada 2013

Tarta cytrynowa!!!




Składniki:

Ciasto:

200 g mąki pszennej
120 g masła
2 łyżki cukru pudru
żółtko
łyżka soku z cytryny


Krem:

100 g cukru
200 ml śmietany 30%
5 jajek
skórka otarta z dwóch cytryn
150 ml soku z cytryny
2 łyżki mąki ziemniaczanej

Wykonanie:

Mąkę przesiać. Do mąki dodać resztę składników, wszystko razem wysiekać i wyrobić ciasto. Uformowaną kulkę owinąć folią spożywczą i odstawić na 30 minut do lodówki.

Formę do tarty (24 cm średnica) nasmarować masłem i oprószyć mąką.
Po upływie 30 minut rozwałkować ciasto, wyłożyć na formę, ponakłuwać widelcem. 
Ciasto przykryć papierem do pieczenia, wysypać na niego ryż lub groch.
Piekarnik rozgrzać do 200 stopni i wstawić tartę na 15 minut. Po tym czasie zdjąć papier do pieczenia z obciążeniem i wstawić na kolejne 5 minut. 

Wszystkie składniki na krem umieścić w głębokiej misce i zmiksować. Powstanie dość rzadka masa, delikatnie wylewamy ją na nasz spód. Przykrywamy folią aluminiową i wstawiamy na 30 minut do rozgrzanego do 180 stopni piekarnika, 5 minut przed końcem pieczenia zdjąć folię. Wystudzić. 
Ja do dekoracji użyłam plasterków cytryny.

SMACZNEGO!!!










1 komentarz:

  1. U mnie w domu jestem niestety jedyną fanką cytrynowych tart..gdyby było inaczej, z pewnością piekłabym je częściej, bo są pyszne :)

    OdpowiedzUsuń